Svensk Sommarmusik

 



Hon har ett sätt att säja "mhmm" jag inte trodde fanns. Och hennes kläder följer inga enkla lagar om obalans. Hon har små band runt sina handleder och andra i sitt hår. Hon är en sån som man skulle vänta länge på om man fick chans. Om hon var min om det var jag, skulle jag ge, ge mina dar. Men hon är inte, det är klart, nånting man har. Hon har ett sätt att flytta höfterna försiktigt när hon går. Hon har ett sätt att le som bara jag, som bara jag förstår. Hon har ett sätt att gå förbi ibland som om man inte fanns. Det är en man som kommer hit och hälsar på ibland och hon är hans. Om hon var min om det var jag, skulle jag ge, ge mina dar. Men hon är inte, det är klart, nånting man har. Och fråga efter hennes namn tror jag inte att jag ska. Jag är lite rädd att hon ska heta nått som inte låter bra. Jag skulle gärna gå och hålla och ha sönder hennes hand. Jag skulle ännu hellre göra nått, ja göra någonting jag kan. Om hon var min om det var jag, skulle jag ge, ge mina dar. Men hon är inte, det är klart, nånting man har.

Om hon var min om det var jag, skulle jag ge, ge mina dar. Men hon är inte, det är klart, nånting man har.


Det är klart jag vet att detta inte är orginalversionen, eftersom den är skriven av Jakob Hellman. Men låten är riktigt bra och den ger sommar feeling! Svenska sommarlåtar är det bästa som finns. De nya engelsk/amerikanska kan ju kvitta, för de är inte svensk sommar på riktigt!




Glenmark Eriksson Strömstedt – När vi gräver guld i USA
Grymlings – Mitt bästa för dig

Pugh Rogefeldt – Små lätta moln

Ola Magnell – Påtalåten

Just D – Relalalaxa

Frida – Dunka Mig Gul & Blå

Orup – Magaluf

Freestyle – Vill Ha Dig

Drängarna – Vill du bli min fru

Sommarpojkarna – Lilla Hjärtat [jag vill så gärna ha 6 med dig]

Vikingarna – Leende guldbruna ögon

Snowstorm – Sommarnatt

Tomas Ledin – Sommaren är kort 2000

Mikael Rickfors – Vingar

Nic & The Family – Hej Monica

Magnum Bonum – Skateboard

Raymond & Maria – Ingen vill veta var du köpt din tröja

Markus Landgren, Hannah Westin, Ida Hedberg – Sommaren i City

Kikki Danielsson – Papaya Coconut

Lorentz & M. Sakarias – Stockholm serenad

Laser Inc. – Det var en gång en fågel

Secondtunez – Sommaren Är Här Igen - Original Radio Edit

Caramell – Efter plugget

Jumper – Hon har ett sätt - Original Version


Gyllene Tider – När Vi Två Blir En

Gyllene Tider – Sommartider
Gyllene Tider – Kung Av Sand (Ommaster '00)

Gyllene Tider – (Kom Så Ska Vi) Leva Livet

Gyllene Tider – Juni, Juli, Augusti

Per Gessle – Vilket Håll Du Än Går
Per Gessle – På Promenad Genom Stan
Per Gessle – Tycker Om När Du Tar På Mej
Per Gessle – Här Kommer Alla Känslorna På En Och Samma Gång

Magnus Uggla – Vittring
Magnus Uggla – Sommartid
Magnus Uggla – Jag Skiter
Magnus Uggla – Asfaltbarn
Magnus Uggla – Mälarö kyrka
Magnus Uggla – IQ
Magnus Uggla – Astrologen
Magnus Uggla – Joey Killer
Magnus Uggla – Häng med på party
Magnus Uggla – P-F
Magnus Uggla – Ska Vi Gå Hem Till Dig
Magnus Uggla – Kung För En Dag
Magnus Uggla – Dansar Aldrig Nykter
Magnus Uggla – 4 Sekunder
Magnus Uggla – Trubaduren
Magnus Uggla – Victoria
Magnus Uggla – 1:a gången
Magnus Uggla – Efterfest
Magnus Uggla – Nitar Och Läder
Magnus Uggla – Värsta Grymma Tjejen
Magnus Uggla – Hotta Brudar
Magnus Uggla – Pärlor Åt Svin
Magnus Uggla – Stockholms Heta Nätter
Magnus Uggla – 24 timmar
Magnus Uggla – Vild & Skild
Magnus Uggla – Nu har pappa laddat bössan
Magnus Uggla – För Kung & Fosterland
Magnus Uggla – Stans Värsta Plåster


och sommar feeling ger ju såklart ..

Markoolio – Allan Ballan

Markoolio – Båt Låten
Markoolio – Chartersemester
Markoolio – Drömmen Om Finland
Markoolio – Emma Emma
Markoolio – Följ Me Följ Me
Markoolio – Grillfest
Markoolio – Gör Det Igen
Markoolio – Humpa Dumpa Dryck
Markoolio – Ingen sommar utan reggae
Markoolio – Jag Orkar Inte Mer
Markoolio – Markoolio E Me
Markoolio – Markooliodansen
Markoolio – Mera Mål
Markoolio – Millenium 2
Markoolio – Party På Ett Skitigt Hotel
Markoolio – Partypest
Markoolio – Pimpar loss
Markoolio – Rik Som Ett Troll
Markoolio – Sjung Halleluja
Markoolio – Sola Och Bada I Pina Colada
Markoolio – Sommar Och Sol
Markoolio – Sverige, det bästa på vår jord
Markoolio – Vacker & rik
Markoolio – Vem Vill Inte Bli Miljonär?

Markoolio – Vi Ska Vinna
Markoolio – Vilse I Skogen
Markoolio – Åka Pendeltåg


Han sjunger '' ingen sommar utan reagge '' och jag säger '' Ingen sommar utan Markoolio! ''

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0