Men jag får mindre ordning på min skit än Lasse Winnerbäck ♥





Jag försökte ringa hela dan, försökte ringa hela kvällen
Var villa valda vägar väljer jag ju tillfällen
Och väga upp min själ som ett kilo ryggbiff
Men en dag utan dig är inte lika lycklig

Jag tänkte skriva nått skevt så jag skrev med en skruv
Jag tänkte blotta mig helt men jag fegade ur
För om min bok är ett träd och typ nittiotusen papper

 

Och mitt tomma A4 fullt av mystiska skatter
Jag borde sy mina ord i lappar av läder
Så kan jag gå runt iklädd papper som kläder
Det hade nog varit lättare än att sitta berätta det

 

Fast jag vet vart hjärtat sitter har jag svårt att connecta
Men kanske är jag någon form av känslodyslektiker
I grovt behov av nån sorts själavårdstekniker
Jag flyr från våra issues,
Vissa problem som att jag sitter med en fjäder och vill rista i sten

 

Refräng: (Albin Gromer)
Men jag ska kasta mig ut och blotta halsen
Tänker fanimig inte missa chansen
För många tillfällen, jag missat hela målet
Hur många farser med min älskade går åt det
Blir nog fler missar när jag försöker nå dig
Men det är jag som ni förstår

 

Vers 2:
Kanske är kärlek en barnlek, en match utan halvlek
Som ceremoniellt river ut hjärtat som en aztek
Nu pumpar det i handen, är det slumpen är det mannen
Är det fumlandet i natten från den sjunkande frigatten?

 

Eller har jag min hjärna på ljudlös som min lur
Har fått nån sorts skruv lös och gått itu
Jag vet ju att mitt liv är summan av vad som skett
Men jag får mindre ordning på min skit än Lasse Winnerbäck


Det är inte lätt jag saknar grepp som kassa vinterdäck
Jag är uppe sent och knoppar tidigare än vintergäck

Jag tror det jag värderar högst av allt är din respekt
Att jag förvaltar det så klantigt är ju mindre fett

 

Shit, jag trodde verkligen du märkte vid varje gest
Men jag måste låst ned min kärlek som Kanye West
Att skriva en låt om det kanske inte är helt korrekt
Snäppet över att be om förlåt per sms

 

Refräng: (Albin Gromer)
Men jag ska kasta mig ut och blotta halsen
Tänker fanimig inte missa chansen
För många tillfällen, jag missat hela målet
Hur många farser med min älskade går åt det
Blir nog fler missar när jag försöker nå dig
Men det är jag som ni förstår

 

Det känns som att jag nått det sista stupet
Du tycker att jag borde räknat ut det
Jag lovar jag ska ge dig mitt allt

 

Vers 3:
Baby, ord är bara ord och alltid använder jag många
ord och flera visor lätt att säga det i sången
Men du får mig att se på mig väldigt mycket naknare
Och världen med dig i den är väldigt mycket vaknare
Vill inte vara distanserad, distraherad inte mera
Eller isolerad, mitt hjärta ska fritt vibrera
Tack för tålamodet och jag lovar att va verkligare
Och jag lovar detta verkligen

 

Brygga (Albin Gromer)
Säg mig, att du tror på mig som jag tror på dig
Säg mig, vad som försigår vad du tycker sen
Öppna, ja mitt hjärta låt mig hitta nyckelen
Älskling, ord är bara ord men kanske är det första steget

 

Refr.
Men jag ska kasta mig ut och blotta halsen
Tänker fanimig inte missa chansen
För många tillfällen, jag missat hela målet
Hur många farser med min älskade går åt det
Blir nog fler missar när jag försöker nå dig
Kanske kan jag nån dag förstå
Kanske kan jag nån dag förstå

 

 

 

 

Ibland bara älskar man vissa artister. Timbuktu tillexempel! ♥

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0